Нанесення маркування на продукцію є одним з ключових етапів сучасної промисловості. Висока якість маркування – ефективний спосіб просування для бренду, запорука якості та безпеки для покупця. Зараз найефективнішим і технологічним способом нанесення інформації на продукцію визнане лазерне маркування.

Метод з успіхом замінює традиційне гравіювання і дозволяє маркувати широкий перелік матеріалів:

  • метал;
  • сплави;
  • деревину;
  • пластмасу;
  • силікон;
  • скло;
  • гуму;
  • шкіру;
  • текстиль;
  • папір.

Лазерне маркування товару здійснюється швидко, точно і з максимально високою якістю. Сьогодні цей універсальний метод незамінний при випуску серійної продукції і товарів зі штрих-кодом, який дозволяє ідеально захистити вироби від підробок. Інформація, нанесена за допомогою лазерного променя, володіє великою стійкістю і довговічністю, її неможливо стерти або пошкодити під дією несприятливих чинників.

Види лазерного маркування

До основних видів лазерного маркування відносяться:

АннілінгСпеціальний різновид маркування металевих предметів. Завдяки нагріванню променя поверхня окислюється та змінює колір.
ВипалюванняВ результаті нагрівання під дією лазерного випромінювання матеріал забарвлюється. Це відбувається завдяки хімічній реакції, яка зумовлюється структурними змінами поверхні.
Ступінь фарбування залежить від температурного режиму: регулюючи інтенсивність випромінювання, можна отримувати більш темні або світлі кольори. Однак важливо знати, що при дуже високій температурі зображення може зникнути.
ГравіюванняПід час обробки поверхня плавиться під впливом лазерного випромінювання, після чого випаровується. Поглиблення, що утворилося на поверхні, називають лазерним гравіюванням.
АбляціяПромінь лазера знищує верхній шар, нанесений на базову поверхню. Контраст виникає через різницю в кольорі між поверхневим і нижнім шарами. Для отримання високої контрастності зображень досить мінімальної інтенсивності променя.
Абляція відмінно підходить для обробки анодованого алюмінію, плівок і металів з лакованою поверхнею.
СпінюванняПоверхня розплавляється під впливом лазерного випромінювання, що сприяє появі бульбашок газу. Після охолодження вони не зникають, завдяки чому матеріал збільшується в об’ємі, а оброблений шар виглядає рельєфним.
Маркування добре помітне, тому що виходить більш світлим, ніж сам виріб. Метод широко поширений на темних пластиках.

Принцип роботи

Принцип лазерного маркування дозволяє наносити тексти, зображення, штрих-коди практично на будь-яку поверхню.

Сучасний лазерний комплекс, який використовується для маркування продукції складається з таких частин:

  • джерело випромінювання;
  • комп’ютер управління;
  • система транспортування лазерного променя;
  • система контролю параметрів випромінювання.

Завдяки спеціальним скануючим пристроям швидкість транспортування променя досягає близько 6 м/с. Точність повторення контуру при цьому досягає 1,5 мкм. Сучасні технології дозволяють сканаторним системам обробляти поверхні до 250х250 мкм, але частіше за все для вирішення технологічних задач досить показника 100х100 мкм.

Найбільш популярними зараз є твердотільні лазери з довжиною хвилі близько 1,6 мкм і СО2-лазери, що мають довжину хвилі 10,6 мкм.

Ефективність та застосування маркування продукції лазером

Маркування лазером може застосовуватися на підприємствах усіх галузей промисловості. Завдяки своїй універсальності метод чудово замінює стандартні способи нанесення спецзнаків. Маркування за допомогою лазера не вимагає застосування витратних матеріалів (шаблони, чорнило, розчинники і т.д.), тому є найбільш економічним.

Лазерна обробка продукції широко використовується при виготовленні наступних груп товарів:

  • мікросистеми;
  • підшипники;
  • автомобільні деталі;
  • холодна і вогнепальна зброя;
  • форсунки двигунів;
  • медичне обладнання;
  • інструменти;
  • ключі, замки;
  • етикетки, стікери.

Маркування виробів лазером – це бездоганна якість, оперативність, ідеальна чіткість нанесення інформації. Лазерний промінь практично не чинить впливу на матеріал, тому наносити потрібні знаки можна вже на готовий продукт. Спосіб гарантує ідеальний результат, мінімізує витрати і дозволяє підприємству значно економити на ресурсах.